Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Jak koronawirus zmienił nasze nawyki zakupowe? Co kupowaliśmy i kupujemy w czasie pandemii?

Nie ma wątpliwości, że epidemia koronawirusa zmieniła nasze życie i przyzwyczajenia. Więcej czasu spędzamy w domu, a rachunki za prąd i artykuły spożywcze rosną. Ludzie mniej chętnie korzystają z siłowni, usług fryzjerskich i kosmetycznych. Za to chętniej zaopatrują się w domowy sprzęt do ćwiczeń, rowery i kosmetyki do domowej pielęgnacji. Nuda i strach, które towarzyszą epidemii stworzyły lub zwiększyły popyt na nowe rzeczy. Jakie? Zaraz się dowiecie!

Hulajnogi i rowery

Zamknięte siłownie i ograniczenia w zamkniętych pomieszczeniach spowodowały, że ludzie zaczęli szukać innych sposobów rozładowania energii i utrzymania aktywności fizycznej na odpowiednim poziomie. Pojawiła się również niechęć do korzystania ze środków komunikacji miejskiej, takich jak tramwaje czy autobusy. Ludzie chętnie przesiadają się na rowery lub wskakują na hulajnogi, aby uniknąć przemieszczania się w tłumie ludzi. Atutem roweru i hulajnogi jest to, że przemieszczając się za ich pomocą, nie musimy zakładać maseczek i możemy bez wyrzutów sumienia oddychać pełną piersią.

Działki rekreacyjne

Strach przed podróżami zagranicznymi sprawił, że do łask wróciły stare, dobre i polskie ogródki działkowe, które w bardzo krótkim czasie stały się towarem deficytowym. Chcąc mieć swój azyl na łonie natury a nie mogąc cieszyć się wykupionymi zagranicznymi wyjazdami wiele osób zainwestowało pieniądze w niewielkie kawałki ziemi z domkami letniskowymi, położone niedaleko ich miast, aby móc bez skrępowania wypoczywać wśród zieleni, z dala od miejskiego zgiełku.

Drożdże

Zaraz po lockdownie w Polskich sklepach zaczęło brakować drożdży szczególnie tych suchych. Ludzie, aby uniknąć kolejek w piekarniach i większych skupisk ludzkich w sklepach spożywczych zaopatrywali się w produkty do samodzielnego wypieku chleba i bułek. Był to czas narodzin domowych piekarzy.

Xbox Game Pass

Wszyscy posiadacze sprzętów do gier, zaczęli upatrywać w nich jeszcze większej rozrywki niż do tej pory. Wirtualny świat stał się nie tylko zabiciem czasu, ale także formą spędzania czasu z przyjaciółmi, od których odizolował nas lockdown. A że posiadane w domu gry zaczęły nudzić, to w potrzebie dodatkowych bodźców, wzrosło zainteresowanie usługami dodatkowymi do posiadanych już gier i konsol. Dzięki oferowanym przez portale gamingowe poradnikom, Klienci mogą pozyskać usługę Xbox Game Pass przy oszczędzeniu od 28 do nawet 98% jej rynkowej wartości. Całość opiera się na legalnej i bezpiecznej konwersji abonamentów na inne usługi Xbox na abonament Xbox Game Pass. Opisywane metody wypróbowały setki zadowolonych graczy, a obsługa portalu pomaga dopasować abonament do indywidualnej sytuacji Klienta i kompleksowo wspiera w wypadku problemów technicznych. 

Papier toaletowy

Popularność papieru toaletowego w czasie pandemii pewnie dla nikogo nie była zaskoczeniem. Kto by pomyślał, że nadejdą czasy, w których coś tak prozaicznego, jak papier toaletowy będzie towarem deficytowym, o którego ostatnią paczkę ludzie będą bić się w marketach.

Materiały budowlane i do remontów

Lockdawn był wspaniałą okazją do przeprowadzenia w wielu domach tak dawno oczekiwanych i wymaganych remontów. Markety budowalne mimo powszechnego strachu przed wirusem przeżywały prawdziwe oblężenie. Ludzie bardziej niż koronawirusa bali się nudy i marnowania czasu.

Spodnie dresowe

Stroić się, aby nigdzie nie móc pójść? Nonsens. Od kiedy większa część społeczeństwa może pracować z domu, spodnie dresowe stały się bardzo popularnym zakupem. Do krzątania się po domu nie potrzebujemy modnych i wymyślnych strojów, za to ponad wszystko cenimy wygodę w zaciszu własnego domu.

Maseczki

Obecnie wyznacznikiem tego, czy ktoś jest modny są nie tylko ubrania, buty, torebki, ale też dobrane do stroju maseczki – nowe modne akcesoria. Teraz każdy może znaleźć maseczkę odzwierciedlającą jego styl, a nawet poczucie humoru. Znane osoby nieraz manifestują swoje zdanie poprzez dobór maseczki z wybranym napisem. Rynek produkujący maseczki rozkwita, ale miejmy nadzieję, że to tylko i wyłącznie jego „5 minut”.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment