Rowery miejskie obecnie cieszą się bardzo dużą popularnością, gdyż stanowią bardzo ekonomiczny i ekologiczny środek transportu po mieście. W sezonie wiosenno-letnim, a nawet jesienią wiele osób rezygnuje z samochodu, na rzecz roweru, co jest zdrowe, co więcej pozwala zaoszczędzić bardzo dużo czasu, gdyż w tym wypadku unikamy stania w korkach ulicznych. Jaki rower miejski będzie najlepszy? Czy warto zdecydować się na rower z przerzutkami?
Solidny rower miejski
Rower miejski to bardzo specyficzna konstrukcja pozbawiona niepotrzebnych akcesoriów, które i tak nie przydałyby się podczas jazdy po równym asfalcie. Zazwyczaj rowery miejskie są pozbawione amortyzatorów, hamulców tarczowych, warto jednak, aby posiadały przerzutki. W końcu w każdym mieście bez wątpienia znajdzie się niewielka górka czy trasa, gdzie można pojechać nieco szybciej i właśnie w takich sytuacjach można odczuć brak przełożeń. Rower miejski z przerzutkamito podstawa, nie warto z nich rezygnować, tylko ze względu na cenę, bo chociaż jednoślady bez przerzutek będą tańsze, to komfort jazdy będzie pozostawiał wiele do życzenia. W sklepach rowerowych można kupić rowery miejskie z przerzutkami bez większych problemów, co więcej można liczyć na fachowe doradztwo oraz dobór roweru do indywidualnych potrzeb jego użytkownika.
Zobacz jak wybrać najlepszy rower damkę z przerzutkami: http://antymateria.com/rower-damka-z-przerzutkami-dla-kogo-wybor-najlepszego-modelu/
Kolejna ważna rzecz to błotniki, ich brak również można odczuć i to bardzo dotkliwie, szczególnie gdy na drodze są kałuże. Nie można zapominać także o odpowiednim oświetleniu, które zwiększy bezpieczeństwo na drodze, światła rowerowe to podstawowe wyposażenie, które jest obowiązkowe. Bardzo często rowery miejskie posiadają również takie akcesoria, jak bagażnik czy koszyk, które są bardzo praktyczne.
Rower z przerzutkami w piaście
Rower miejski z przerzutkami w piaście to rozwiązanie, które coraz częściej pojawia się w ofertach producentów rowerów. W tym wypadku przerzutki są ukryte w tylnej piaście, cały mechanizm jest niewidoczny, zabudowany, tak więc chroniony przed zabrudzeniami i uszkodzeniem. W tym wypadku zmiany przełożenia można dokonywać także podczas postoju, nie tylko w trakcie jazdy, jak ma to miejsce w przypadku standardowych przerzutek. Konstrukcja jest bardzo wygodna i prosta w obsłudze, w tym wypadku obsługuje się wyłącznie jedną manetkę. Przerzutki w piaście określa się mianem bezobsługowych, dlatego można mieć problem ze znalezieniem serwisu, który się na nich dostatecznie dobrze zna. Do jeżdżenia po mieście idealny będzie rower miejski z przerzutkami trzybiegowymi.
Wybór roweru nie jest prosty, jednak poświęcając na poszukiwania jednośladu nieco więcej czasu, można będzie znaleźć taki, który spełni nasze potrzeby pod każdym względem.